Nu har de varit julafton

Nu har de varit julafton..vi har haft en bra julafton inte riktigt som vanligt men de här funkade ju också.
förstår inte riktigt varför man inte har samma julkännslor som man har haft förut..de måste vara för man har blivit vuxen nu.. gu va jag saknar alt pirr i kroppen som man hade när man var liten.. jaja skit samma de har varit en bra dag i alla fal, barna blev nöjda med sina julklappar..tror ja i alla fal..de är de viktigastw att barna haft de bra.
de har varit en ganska lugn jul i år, mitt på dagen så bjöd jag över barnas pappa och hans tjej på julmackor och så öppnade vi julklappar de var jätte trevligt, alt gick jätte bra utan bråk och så, senare på efter middagen så åkte vi till mormor och där firade vi med min mamma, hennes kille, min lillebror och mormors bror. de, var ganska lite folk i år hos mormor i mot va de brukar vara, brukar fira med mammas syskon också. vi åt massor av god julmat sen så risalamalta till efterrätt så gott och jag va mät som bara den:)
efter maten så öppnade vi lite julklappar i från mamma och viktor och pappa hade lämnat julklappar åt hos också.

jag har funderat på en sak och de är att jag har alltid tyckt att traditioner som man är van vid sen man är barn är så viktiga men jag tycker inte riktigt att de är lika viktigt längre , vem säger att man inte kan ha lika trevligt fast man firar jul på olika set varge år. tex sen jag var liten så har vi altid öppnat julklapparna på kvällen efter att man har ätit men i år öppnade vi dom mitt på dagen de gick lika bra de me.
jag tror nästan att de är bättre att inte ruta in sig på att göra alting lika dant jämt.
vet inte riktigt varför jag tänkt på de så mycket i år men de är väl för de är så mycket som var anorlunda detta år mot va de har varit.


just nu längtar jag tills i morgon för då skaj ag in till stan och träffa........ längtar, och så ska vi väl gå utt på kvällen tror ja. ska lämna barna hos sin pappa i morgon, tror att dom ska åka och ha en liten extra jul hos sin farfar i morgon också.


god natt och god jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0