tråkigt

sitter och har tråkigt som vanligt, va iväg och tränade för en stund sen, kändes skönt att komma i gång i gen men nu sitter jag och är onyttig, äter en mars :) kan inte låta bli att äta alt skit jag blir så sugen särskilt efter man har tränat.

hoppas de kommer en kompis sen så man får nån att snacka med en stund.

lämna barna på dagis i morgon igen 3 timmar, jag fatatr inte att dom bara får vara där 3 timmar varge dag, när man hade dagmamma så kunde dom få vara där 5 timmar 3 dar i veckan de var mycket bättre för då han barna vara med och göra saker nu så hinner dom ju knapt dit så ska dom hem dom får inte vara med och äta och dom hinner ju inte heller vara med och pyssla och såna saker dom hinner bara leka en stund, fatar inte riktigt hur dom tänker som bestämmer, de är säker så att dom gör alt så dom ska spara pengar. de är så sjukt för man får endå
betalla typ samma summa och då hundrar jag va betallar man igentligen för?
barna får ju inte vara med och göra nästan nåt annat än att bara leka, dåligt tycker ja.

om de är nån som läser de här va tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Egomamma.se

Håller med dig. Jag har alltid tjatat mig till att Lucas ska få längre dagar, även om det blev tre dagar i stället för fem. Det var motvilligt i K-holm, men det gick. Sen när vi flyttade till västerås så var det fem timmar per dag som var obligatoriskt om man var arbetslös, du får flytta dit!! Man behövde inte ha med blöjor eller fika eller något dit heller. Plus supertrevlig o bra personal. (Fredriksbergs förskola).

Allt beror på om det är en kommun med bra eller dålig ekonomi. Vingåker har dåååålig ekonomi. Västerås har bra. Enköping har också ganska bra, här var det inga problem att ha Lucas tre dagar i veckan fem timmar i stället, när jag blev mammaledig. Innan dess vet jag inte vad de gick på riktigt, men då gick han mellan tio och fyra eller nio och fyra varje dag..

Nu går han på skolan 8-12 och sen fritids till 16 varje dag. (samma lärare och lokaler, olika aktiviteter.)

Här får man ha det så om man bara betalar för det, tror vi betalar 1200 per månad ungefär.

2010-08-18 @ 13:05:15
URL: http://egomamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0